host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Bakalářské práce
> Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Informace
Soubory
Název:
Fyzikální simulace ve virtuální realitě
Překlad názvu:
Physical Simulation in Virtual Reality
Autoři:
Grünseisen, Vojtěch
;
Navrátil, Jan
(oponent) ;
Pečiva, Jan
(vedoucí práce)
Typ dokumentu:
Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt:
[cze]
[eng]
Tato práce popisuje použití knihoven SDL, OSG a ODE jako nástrojů pro tvorbu her a jejich integraci do herního enginu. Je popsána obecná teorie o detekci kolizí a její role ve fyzikálním enginu. Použité knihovny jsou taktéž popsány. S použitím vyvinutého enginu je vytvořena a řízena demonstrační herní scéna obsahující tělesa pospojovaná ODE Jointy. Obsah scény a ovládání aplikace úmyslně připomíná styl first person shooter her.
This work describes using of SDL, OSG and ODE as tools in game development and how they can be integrated to work together. Theory about collision detection and its role in physics engine is also described. Used libraries are described as well. With this engine a game scene is created and driven. This scene contains bodies connected by ODE Joints. Scene content and application controls are meant to resemble first person shooter game style.
Klíčová slova:
6DOF kamera
;
broadphase
;
detekce kolizí
;
fyzikální engine
;
fyzikální simulace
;
graf scény
;
herní engine
;
herní kamera
;
herní model auta
;
herní model vzpřímeného hráčského avatara
;
HUD
;
kolizní odezva
;
narrowphase
;
ODE
;
optimalizace kolizní detekce
;
OSG
;
pospojovaná tuhá tělesa
;
SDL
;
simulační cyklus
;
tunelování
;
6DOF camera
;
articulated rigid bodies
;
broadphase
;
car game model
;
collision detection
;
collision detection optimalization
;
collision response
;
game camera
;
game engine
;
HUD
;
narrowphase
;
ODE
;
OSG
;
physical simulation
;
physics engine
;
scene graph
;
SDL
;
simulation loop
;
upright player avatar game model
Instituce:
Vysoké učení technické v Brně (
web
)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam:
http://hdl.handle.net/11012/56110
Trvalý odkaz NUŠL:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-613725
Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství
>
Veřejné vysoké školy
>
Vysoké učení technické v Brně
Vysokoškolské kvalifikační práce
>
Bakalářské práce
Záznam vytvořen dne 2024-04-02, naposledy upraven 2024-04-02.
Podobné záznamy
Není přiložen dokument
Exportovat ve formátu
DC
,
NUŠL
,
RIS
Sdílet