Název:
Analýza naměřených dat z nárazových zkoušek - kolmé střety
Překlad názvu:
Crash-Test Data Analysis - Side Impacts
Autoři:
Tillhonová, Veronika ; Ptáček, Petr (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá nárazovými zkouškami. Mnoho mezinárodních organizací se specializuje přímo na provádění nárazových zkoušek. Nárazová zkouška simuluje střet vozidel. Simulují se tři nejběžnější střety čelní, boční a zadní. Diplomová práce se zaměřuje na střety boční. Boční střety jsou charakteristické tím, že první vozidlo je poškozené v přední části a druhé v boční části. Naměřená data z těchto zkoušek byla vyhodnocena za účelem získání deformační energie spotřebované pro trvalé poškození vozidel. Z deformační energie byly spočteny ekvivalentní energické rychlosti jednotlivých vozidel. Hodnoty EES byly vyhodnoceny různými metodami využívané ve znalecké praxi a porovnány. Nárazové zkoušky byly simulovány za účelem objasnění pomoci znalcům při analýze dopravních nehod.
The diploma thesis deals with crash tests. Many international organizations specialize directly in conducting crash tests. Impact test simulates vehicle collision. The three most common test are front, side, and backstreets. The diploma thesis focuses on side conflicts. Side clashes are characterized by the fact that the first vehicle is damaged at the front and the second in the side. The measured data from these tests was evaluated to obtain the deformation energy consumed for permanent damage to vehicles. Deformation energy was calculated as equivalent to the individual speed of individual vehicles. EES values have been evaluated by various methods used in expert practice and compared. The impact tests were simulated to clarify assistance to experts in the analysis of traffic accidents.
Klíčová slova:
deformační energie; deformační zóna; energeticky ekvivalentní rychlost; Střet; vozidlo; Crash; deformation energy; deformation zone; energy equivalent speed; vehicle
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/66422