Název:
Strategická akvizice a její dopad na společnost
Překlad názvu:
Strategic Acquisition and its Impact on the Acquired Company
Autoři:
Šimonová, Michala ; Šunka, Zdeněk (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [eng][cze]
Předkládaná práce se zabývá zhodnocením procesu strategické akvizice českého vodárenského podniku VHOS, a.s. velkou nadnárodní společností Aqualia v rámci jejího pronikání na trhy střední a východní Evropy. Práce analyzuje účel akvizice, strategii a oblast zájmu nabyvatele, zahrnuje fáze výběru společnosti, její přípravy na akvizici včetně due diligence a definuje podmínky její realizace. Výstupem práce je identifikace synergického efektu vyvolaného v případě uskutečnění akvizice a jejího dopadu na fungování akviziční jednotky, definování a návrh provedení nezbytných změn v managementu a organizační struktuře subjektu a návrh opatření a nových aktivit vedoucích k ekonomickým, technických a personálním úsporám a následnému úspěšnému fungování subjektu akvizice.
The presented thesis deals with evaluation of process of strategic acquisition of the Czech water company VHOS, a.s. by large multinational enterprise Aqualia within its strategic penetration of the markets of Central and Eastern Europe. The thesis analyses the acquisition aim, strategy and sphere of interest of acquirer, covers the phase of strategic target selection and its preparation for acquisition including due diligence and define the conditions of acquisition realisation. The work outcomes are identification of synergetic effect awakened in case of acquisition realisation and its impact on acquired company’s functioning, definition and suggestion of necessary changes in management and organizational structure and proposal of measures and new activities leading to economic, technical and personal savings and subsequent successful functioning of the acquired company.
Klíčová slova:
Acqusition; Change management; Strategic Management; akvizice; strategické řízení; řízení změny
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/156