Název:
Vytváření stínů v grafických scénách technikou stínových těles
Překlad názvu:
Rendering of Shadows in Graphics Scenes Using Shadow Volumes
Autoři:
Starka, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá vybranými metodami tvorby stínů v počítačové grafice. Rozebere v krátkosti stínové mapy a stínová tělesa. Jejich výhody a nevýhody. Hlouběji se pak zabývá pouze metodou stínových těles a jejich implementací pomocí Open Scene Graph knihovny. Pojedná o metodách z-pass a z-fail a možných optimalizacích. Dále obsahuje měření snímků za sekundu i porovnání vykreslovaných pixelů původní scény a stínových těles na různých scénách.
This work concerns itself with choosen methods of shadows in computer graphics. In short it discuses both shadow maps and shadow volumes, with their advantages and disadvantages. Then it employs itself on shadow volumes and their implementation utilizing Open Scene Graph toolkit. It deals with z-pass and z-fail methods and some possible optimizations. Moreover, it contains measuring of FPS and comparison of fill consumption of the scene and shadow volumes on various scenes.
Klíčová slova:
OSG; počítačová grafika; stínová tělesa; Stíny; Computer Graphics; OSG; Shadow Volumes; Shadows
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54209