Název:
Multi-agentní strategická hra s mravenci
Překlad názvu:
Multi-Agent Strategy Game over Ants
Autoři:
Šimetka, Vojtěch ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá problematikou koncepce a vývoje multi-agentní strategické hry hrané v reálném čase. Práce analyzuje teorii těchto her a agentních systémů a výsledky této analýzy následně zohledňuje v koncepci samotné hry. Ta kromě herních prvků a ovládání běžně dostupných v současných RTS hrách implementuje několik úrovní umělé inteligence, kde každá jednotka je agent. Navíc nabízí jedinečný mód kooperace - společné ovládání jednotek umělou inteligencí a hráčem. Zároveň je hra koncipovaná tak, aby byla snadno rozšířitelná o nové umělé inteligence a mohla být využita pro výuku agentních systémů. Záverečná část práce se soustředí na srovnání jednotlivých umělých inteligencí a zhodnocení efektivity implementace hry. Za tímto účelem byla provedena série automatizovaných testů.
This thesis describes challenges in design and development of a multi-agent real-time strategy game. It discusses necessary theoretical background and its consequences for the game design. The resulting game implements, apart from features and game control which can be found in nowadays RTS games, three different levels of artificial intelligence in which each unit is an agent. Moreover, there is a unique cooperation mode, where units can be controlled by user and artificial intelligence at the same time. In addition, the game is designed in such way that it can be easily extended with new artificial intelligences, therefore, used for teaching agent systems. A number of experiments was performed in order to evaluate both game design and capabilities of artificial intelligence.
Klíčová slova:
A*; agent; BDI agent; Jason; Java; Multi-agentní systémy; ray-casting.; reaktivní systémy; rozhodování; RTS; rámec; strategická hra; umělá inteligence; A*; Agent; artificial intelligence; BDI agent; framework; Jason; Java; Multi-agent systems; ray-casting.; reactive systems; reasoning; RTS; strategy game
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/187470