Název:
Lávka pro pěší
Překlad názvu:
Footbridge
Autoři:
Blaška, Jan ; Straka, Bohumil (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem diplomové práce je dřevěná lávka pro pěší a cyklisty přes řeku Desnou v obci Loučná nad Desnou. Délka lávky je 30 m, šířka 3 m a výška je proměnná od 4 do 5 m. Lávka je zastřešená se sklonem střechy 20° v příčném směru a v podélném směru zaujímá tvar oblouku. Krytina je trapézový plech. Konstrukce je prostorová příhradová konstrukce vytvořená spojením dvou hlavním příhradových nosníků krokvemi, příčníky a ztužidly. Příhradovou konstrukci tvoří rovný spodní pás, zakřivený horní pás a diagonály. Na čelech lávky jsou ocelové ztužující rámy. Materiál konstrukce je převážně lepené lamelové dřevo, dále rostlé dřevo a ocel. Ocel je použita pro spojovací prostředky a pro ztužující rámy na čelech lávky.
The subject of the final thesis is timber footbridge for pedestrians and cyclists over the Desna river in Loucna nad Desnou village. The length of the footbridge is 30 m, width 3 m and height is variable from 4 to 5 m. The footbridge is covered with roof inclination of 20° in transverse direction and the roof is arch in longitudinal direction. Roofing is metal sheet. The structure is three-dimensional truss consists of two truss connected by rafters, floor beams and by members of bracing. The 2D-truss consists of bottom chord, top arch chord and webs. There are end posts made of streel bracing frames. The material of structure is mostly glued laminated timber, then timber and steel. The steel is used for connectors and steel bracing frames.
Klíčová slova:
dřevěná lávka pro pěší a cyklisty; krokev; lepené lamelové dřevo; ocelový rám; prostorová příhradová konstrukce; příhradový nosník; příčník; trapézový plech; floor beam; footbridge for pedestrians and cyclists; glued laminated timber; metal sheet; rafter; steel frame; three-dimensional truss; truss
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/64439