Název:
Termodynamika proudových motorů
Překlad názvu:
Thermodynamics of jet engines
Autoři:
Bártek, Petr ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
V této práci je zpracován přehled a základní rozdělení leteckých motorů podle konstrukčního principu a jejich využití se zaměřením na problematiku proudových motorů. Práce je zaměřena na konstrukci a funkci proudových motorů a jejich charakteristiky včetně rozboru jejich termodynamického pracovního cyklu a výpočtu tahové síly. Mezi vybrané představitele proudových motorů v této práci patří náporový motor, pulzní motor a motor turbokompresorový, turboventilátorový, turbovrtulový a propfan. V závěru je pak provedeno srovnání jednotlivých typů proudových motorů z hlediska jejich efektivnosti, spotřeby a produkce emisí.
This research introduces the reader to a brief analysis of various types of aircraft engines, with particular focus upon jet engines. Amongst the types of jet engines which will be covered are turboprop, turbojet, turbofan, ramjet, propfan, & the pulse engine. This body of work investigates the construction, operation and characteristics of these engines, including a analysis of their thermodynamic working cycle & the power of thrust produced. The main objective is to achieve a full comparison of the different kinds of engines using variables such as efficiency, fuel consumption and emission production.
Klíčová slova:
historie leteckých motorů; letecký motor; náporový motor; propfan; pulzní motor; tah motoru; termodynamický cyklus; Termodynamika proudových motorů; turbokompresorový motor; turboventilátorový motor; turbovrtulový motor; účinnost proudového motoru.; aircraft engine; history of the jet engines; jet engine efficiency.; jet thrust; propfan; pulse engine; ramjet; thermodynamical cycle; Thermodynamics of jet engines; turbofan; turbojet; turboprop
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/8130