Název:
Křižovatka silnic I/14 x III/3037 x III/3038 x III/3039 - Červený Kostelec
Překlad názvu:
Crossroad I/14 x III/3037 x III/3038 x III/3039 - Červený Kostelec
Autoři:
Žůrek, Jakub ; Jakl, Tomáš (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem diplomové práce je zpracování technické studie, která se zaměřuje na úpravu pěti větvové křižovatky silnic I/14, III/3037, III/3038 a III/3039. Křižovatka se nachází v intravilánu města Červený Kostelec, v jeho hlavním centru dění. Hlavními důvody zadání technické studie je potřeba vyřešit komplikovanou a rozlehlou křižovatku v centru města, navrhnout řešení na zaslepení alespoň jedné vstupující komunikace, čím se má zmenšit její plocha, a zároveň aby se tak vytvořil zvětšený prostor pro náměstí. V rámci technické studie byli navržené tři kapacitně posouzené varianty řešení samotné křižovatky, a zároveň v souvislosti se zaslepením komunikace byli navržené další dvě varianty řešení vodorovného dopravního značení přilehlé křižovatky na Tyršovom náměstí. Zmiňované varianty jsou závěrečným výstupem technické studie.
The subject of the master´s thesis is the elaboration of a technical study that focuses on the modification of a five-branched road intersection involving roads I/14, III/3037, III/3038 and III/3039. The intersection is situated within the urban area of Červený Kostelec, specifically in its main activity centre. The primary motivation for commissioning the technical study is the need to address a complex and expansive intersection in the city centre, propose a solution to close at least one incoming roadway, thereby reducing its footprint, and simultaneously create an enlarged space for a square. Within the technical study, three capacity-assessed variants for resolving the intersection were proposed. Additionally, for the adjacent intersection on Tyršovo Square, in connection with the closure of one branch on the primary intersection, two variants with different road markings configurations were suggested. The forementioned variants stand as the final output of the technical study.
Klíčová slova:
dopravní průzkum; intenzita dopravy; intravilán; kapacita křižovatky; kapacitní posouzení; křižovatka; nehodovost; náměstí; okružní křižovatka; pěti větvová křižovatka; směrový průzkum; studie; technická studie; vodorovné dopravní značení; accident rate; capacity assessment; directional survey; five-branched intersection; intersection; intersection capacity; road markings; roundabout; square; study; technical study; traffic intensity; traffic survey; urban area
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/244930