Název:
Narativní postupy v počítačových hrách
Překlad názvu:
Narrative in Computer Games
Autoři:
Musilová, Monika ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narativu v počítačových hrách. V úvodu se věnuje vymezení obecných herních specifik, jako herní pravidla a herní žánry. Blíže se potom soustředí na lineární a interaktivní formu narativu a na prostředky, kterými se obě tyto formy nejčastěji vyjadřují. V praktické části se práce věnuje analýze dvou vybraných her se zaměřením na použité narativní prostředky a na způsob jakým ovlivňují linearitu a interaktivitu příběhu. Pro každou hru je také vytvořeno herní schéma, na jehož základě je poté odvozena narativní struktura hry. astěji vyjadřují.
This Bachelor’s thesis deals with an issue of a narrative in computer games. In the introductory chapters, general games specifications, such as rules and genres of the games, are formulated. The main focus is then on linear and interactive forms of the narrative and on the means they are most frequently represented by. The practical part of the thesis is devoted to the analysis of two selected games, focusing on the narrative means used and on the way they influence the game’s linearity and interactivity. For each game, a storyline scheme is created on whose basis a narrative structure of the game is determined.
Klíčová slova:
computer games; Diablo III; game analysis; interactive narrative; kernels; Life Is Strange; linear narrative; satellites; storytelling; Diablo III; herní analýza; interaktivní narativ; Life Is Strange; lineární narativ; počítačové hry; vyprávěcí jádra; vyprávěcí satelity; vyprávění příběhů
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/67860