Název:
Neeuklidovský raytracer
Překlad názvu:
Non-Euclidean Raytracer
Autoři:
Kostelník, Martin ; Vlnas, Michal (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá metodou sledování paprsků v reálném čase obohacenou o práci s neeuklidovským prostorem. Cílem je navrhnout a implementovat interaktivní aplikaci, která umožní uživateli pohyb ve 3D scéně. Veškeré výpočty jsou prováděny na CPU. Jsou implementovány celkem čtyři rozdílné neeuklidovské prvky: portály, zakřivené tunely, škálovací a rotační tunely. Výsledkem práce je interaktivní aplikace obsahující osm ukázkových scén, které demonstrují neeuklidovské prvky.
This bachelor's thesis deals with the real-time ray tracing algorithm enhanced by non-euclidean spaces. The goal is to design and implement an interactive application, which allows the user to move around in a 3D scene. All computations are performed by the CPU. In total, four non-euclidean elements are implemented. These include portals, warped tunnels, shrinking and rotation tunnels. The result of this project is an interactive application consisting of eight sample scenes demonstrating the non-euclidean elements.
Klíčová slova:
3D; C++; neeuklidovská geometrie; obalová tělesa; portály; počítačová grafika; ray tracing; tunely; vykreslování v reálném čase; 3D; bounding volumes; C++; computer graphics; non-euclidean geometry; portals; ray tracing; real-time rendering; tunnels
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/199306