Název:
Vizuální efekty ve 3D aplikacích
Překlad názvu:
Visual Effects in 3D Applications
Autoři:
Duží, Martin ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Navrátil, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou vizuálních efektů v 3D grafických aplikacích. Předpokládá vykreslení scény metodou rasterizace pomocí knihovny OpenGL. Teoretická část popisuje několik vybraných efektů a následně analyzuje přístup používaný pro jejich implementaci. Dále se práce zaměřuje na vývoj softwarové knihovny s účelem usnadnění procesu programování efektů. Výsledná knihovna redukuje čas i znalosti potřebné ke tvorbě efektů. Provádí automatické generování kódu shaderů. Podstatnou funkci představuje také možnost kombinovat definice efektů do jediného celku.
This master's thesis deals with the creation of visual effects in 3D graphics applications. Rendering scenes using rasterization method and OpenGL library is assumed. The theoretical part describes several selected effects and then analyzes the approach used for their implementation. It focuses on the principles of rendering passes. Subsequently, the thesis focuses on the development of a software library which aims to simplify the process of programming effects. The resulting library reduces the time and knowledge required for the creation of effects. Automatic shader code generation is performed. Substantial feature is also the possibility to combine definitions of effects into a single unit.
Klíčová slova:
3D aplikace; 3D grafika; GLSL; OpenGL; shader; vizuální efekt; vykreslovací průchod; vykreslování; 3D application; 3D graphics; GLSL; OpenGL; rendering; rendering pass; shader; visual effect
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/53311