Název:
Profil návštevníka turistickej destinácie južná Morava
Autoři:
Szigetiová, Lucia Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na zkoumání spotřebitelského chování návštěvníků turistického regionu jižní Morava. Primárním cílem práce je identifikace a analýza návštěvníků zkoumané destinace s důrazem na jejich spotřebitelské chování a následné vytvoření profilů návštěvníků. Vedlejším cílem je srovnání chování návštěvníků před a po vypuknutí pandemie Covid-19. Na základě dat získaných od 1913 respondentů, pomocí dotazníkového šetření, bylo identifikováno návštěvnické chování, které bylo porovnáno s profilem návštěvníka z období před pandemií, dostupným od agentury CzechTourism. Profily návštěvníků byly vytvořeny pomocí shlukové analýzy. Práce obsahuje návrhy a doporučení využitelné organizacemi cestovního ruchu.This master's thesis is focused on examining the consumer behavior of tourists visiting the South Moravian region. The primary objective is to identify and analyze the characteristics of visitors to the researched destination with a particular emphasis on their consumer behavior and to create visitor profiles. Additionally, the study aims to compare the behavior of visitors before and after the onset of the Covid-19 pandemic. The research involved collecting data from 1913 respondents through a questionnaire survey. By utilizing cluster analysis, visitor behavior was identified and compared with the pre-pandemic visitor profiles provided by the CzechTourism agency. The results contribute to a comprehensive understanding of the changes in consumer behavior brought about by the pandemic. The thesis concludes with practical proposals and recommendations tailored for the benefit of tourism organizations.
Klíčová slova:
cestovní ruch; consumer behavior; jižní Morava; profil; profile; South Moravia; spotřebitelské chování; tourism; tourist destination; turistická destinace