Název:
Marketingová doporučení pro podnikatelské odvětví vinařství
Autoři:
Marečková, Aneta Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na oblast prodeje a nákupu vína na internetu. Jejím hlavním cílem je navrhnout marketingová doporučení pro podnikatelské odvětví vinařství v České republice v oblasti online prodeje s využitím nástrojů online marketingu. Práce představuje problematiku e-commerce, vinařského marketingu a spotřebitelského chování při nákupu vín. Vlastní práce zahrnuje orientační analýzu daných oblastí. Stěžejní je pak provedení a zpracování primárního výzkumu formou dotazníkového šetření. Na základě výsledků jsou stanoveny tři segmenty zákazníků a navržena marketingová doporučení pro samotná vinařství a e-shopy specializující se na prodej vína.The diploma thesis focuses on the topic of buying and selling wine on the internet. Its main objective is to propose marketing recommendations for the wine business sector in the Czech Republic in the area of online selling and online marketing. The thesis presents the issues of e-commerce, wine marketing and consumer behaviour in wine purchasing. The practical part includes a secondary analysis of the areas and most importantly the conduction of primary research in the form of a questionnaire survey and analysis of the collected data. Based on the results, three customer segments are identified and marketing recommendations for wineries and e-shops specialized in wine selling are formulated.
Klíčová slova:
e-commerce; e-shop; marketing research; marketing vína; marketingový výzkum; online nakupování; online shopping; víno; wine; wine marketing