Název:
Environmentálny pilier spoločenskej zodpovednosti v chování spotrebiteľov
Autoři:
Lovás, Patrik Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Lovás, P. Enviromentální pilíř společenské odpovědnosti v chování spotřebitelů. Diplo-mová práce. Mendelova univerzita v Brně. 2021. Diplomová práce se zaměřuje na výzkum environmentálně zodpovědného chování slovenských spotřebitelů s ohledem na zero waste. Z výsledků kvantitativního šetření (n=454) a hloubkových rozhovorů (n=5) lze konstatovat, že se slovenští spotřebitelé o problematiku ochrany životního prostředí aktivně zajímají, což se odráží i v ochotě poptávat ekologicky šetřené, či zero waste produkty. Z provedených šetření rovněž vyplývá, že je takto uvědomělá poptávka limitována především nevědomostí spotřebitelů o takovéto produkci. Na základě těchto zjištěných skutečností jsou navržena doporučení pro obchodníky v oblasti komunikace, která by uměla takové uvědomělé spotřebitelské chování podpořit a následně navýšit, což je současně i cílem této práce.Lovás, P. Environmental pillar of social responsibility in consumer behaviour. Diploma thesis. Mendel University in Brno, 2021. Diploma thesis research deals with environmentally responsible behaviour of Slovak consumers with focus on zero waste. From the results of quantitative survey (n=454) and in-depth interviews (n=5) can be concluded, that Slovak consumers are actively interested in the issue of environmental protection which reflects willingness to demand environmentally friendly products, or zero waste products. The findings also show that such a responsible demand is primarily limited by consumers´ unfamiliarity of zero waste production. On this basis, recommendations are proposed to the marketers in the field of communication, which could support and subsequently increase environmentally responsible behaviour, what is simultaneously the main aim of the thesis.
Klíčová slova:
communication tools; corporate social responsibility; environmentally responsible consumer behaviour; environmentální zodpovědné chovaní spotřebitelů; komunikační nástroje; odpad; společenská odpovědnost firem; waste; zero waste