Název: The long-term impact of energy poverty and its mitigation on educational attainment: evidence from China
Autoři: Martirosyan, Yervand
Typ dokumentu: Výzkumné zprávy
Rok: 2023
Jazyk: eng
Edice: CERGE-EI Working Paper Series, svazek: 761
Abstrakt: Existing studies demonstrate the short-run connection between environmental conditions and academic performance. However, the long-term effects of exposure to adverse living conditions on academic achievement remain underexplored. This study investigates the long-term impact of energy poverty, and policy interventions aimed at alleviating it, on the academic performance of Chinese schoolchildren starting from infancy. It specifically utilizes the Huai River Policy, which provides free winter heating exclusively to northern regions in China but not to adjacent southern regions. My findings suggest a significant positive influence of winter heating on schoolchildren’s academic performance, with a more pronounced effect for children born during winter months. The insights gained from this research could inform policy debates to enhance educational outcomes and human well-being.\n
Klíčová slova: academic performance; climate; energy poverty

Instituce: Národohospodářský ústav AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný na externích webových stránkách.
Externí umístění souboru: https://cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp761.pdf
Původní záznam: https://hdl.handle.net/11104/0346909

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-536861


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Národohospodářský ústav
Zprávy > Výzkumné zprávy
 Záznam vytvořen dne 2023-11-12, naposledy upraven 2024-04-15.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet