Název:
Politické billboardy a plakáty v prostoru města: Případová studie Prahy
Překlad názvu:
Political billboards and posters in urban space: Case study of Prague
Autoři:
Weyrová, Dominika ; Hána, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá politickými billboardy a plakáty v prostoru hlavního města Prahy před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Pro výzkumné účely této práce byly vybrány tři katastry s rozdílnou skladbou obvykle žijících obyvatel (Stodůlky, Černý Most a Dejvice) a ty následně porovnávány mezi sebou. Jejím cílem bylo zaprvé zkoumat prostorové rozmístění kampaní v těchto pražských katastrech, zda se lišila jejich četnost nebo i obsahové sdělení. Dále bylo dotazníkovým šetřením zkoumáno vnímání billboardů a plakátů v rámci předvolebních kampaní ze strany potenciálních voličů a v poslední části byly zkoumány strategie, které využívají jednotlivá politická uskupení při práci s billboardy a plakáty. Prvním výstupem byla mapová zobrazení, ze kterých vyplývá rozdílná četnost outdoorové reklamy ve vybraných katastrech, obsahové rozdíly ale v rámci katastrů ve výzkumu zaznamenány nebyly. Dalším výstupem byl fakt, že lidé si billboardů či plakátů v prostoru města obecně všímají, některé vnímají spíše pozitivně, jiné naopak spíše negativně ale ovlivnění jimi při volbách pak naprostá většina z nich odmítá. Z rozhovorů s představiteli stran o strategiích při rozmisťování vyplynulo, že se k outdoorové reklamě staví každý politický subjekt poměrně odlišně a není možné...This thesis deals with political billboards and posters in the city space before the elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2021. For the research purposes of this thesis, three cadastres with different compositions of usually living inhabitants (Stodůlky, Černý Most, and Dejvice) were selected and then compared with each other. The aim was first to examine the spatial distribution of the campaigns in these Prague cadastres, whether they differed in their frequency or even in the content of their messages. Next, the perception of billboards and posters in election campaigns by potential voters was investigated through a questionnaire survey, and in the last part, the strategies used by individual political groups when working with billboards and posters were examined. The first output was map displays, which showed differences in frequency in the selected cadastres, but content differences within cadastres were not noted in the research. Another output was the fact that people generally notice billboards or posters in the city space, some of them perceived rather positively, others rather negatively, but the vast majority of them rejected being influenced by them during the elections. The interviews with party representatives about deployment strategies...
Klíčová slova:
billboard; outdoorová reklama; plakát; politický marketing; předvolební kampaň; sněmovní volby 2021; billboard; election campaign; outdoor advertising; parliamentary elections 2021; political marketing; poster