Název:
Nanoinfluencer marketing
Překlad názvu:
Nanoinfluencer marketing
Autoři:
Panýr, David ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá nanoinfluencer marketingem. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy jako je ústní šíření, influencer marketing nebo věrohodnost doporučení. Hlavním obsahem analytické části je zpracování případových studií z kampaní využívající placené či neplacené influencery. Jsou zde uvedeny cíle každé kampaně, její průběh, specifika a výsledky, které jsou následně vyhodnoceny. Tyto kampaně probíhaly na sociálních médiích Facebook a Instagram. Analýza nanoinfluencer marketingu je podpořená dvěma rozhovory, jeden s představitelem agentury zaměřující se na ústní šíření a druhý s marketingovou expertkou značky, s níž proběhla komunikační kampaň s influencery. Práce nabízí srovnání obou typů influencerů, tedy placených a neplacených nano. Je porovnána jejich efektivita a vhodnost využití. Zároveň jsou definovány segmenty trhy využívající nanoinfluencery a je posouzena jejich vhodnost a úspěšnost v těchto spolupracích.The thesis deals with nanoinfluencer marketing. The theoretical part of the thesis explains the basic concepts such as word of mouth, influencer marketing and credibility of recommendations. The main content of the analytical part is the elaboration of case studies from campaigns using paid or unpaid influencers. The objectives of each campaign, its course, specifics and results are presented and then evaluated. These campaigns were conducted on the social media platforms Facebook and Instagram. The analysis of nanoinfluencer marketing is supported by two interviews, one with a representative of an agency specializing in word of mouth and the other with a marketing expert of a brand with which an influencer communication campaign was conducted. The thesis offers a comparison between the two types of influencers, i.e. paid and unpaid nano. Their effectiveness and appropriateness of use is compared. At the same time, market segments using nanoinfluencers are defined and their suitability and success in these collaborations is assessed.
Klíčová slova:
influencer; marketing; nanoinfluencer; sociální média; ústní šíření; influencer; marketing; nanoinfluencer; social media; word of mouth