Název:
Podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO
Překlad názvu:
Support for career choice at ŠKODA AUTO
Autoři:
Šíma, Petr ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem diplomové práce je pedagogicko-psychologická podpora pro volbu povolání ve firmě ŠKODA AUTO. Cílem práce je popsat, ověřit a zhodnotit efektivitu systému marketingových akcí pro podporu volby povolání realizovaných prostřednictvím ŠKODA Akademie a Středního odborného učiliště strojírenského ŠKODA AUTO od náborových akcí k získání uchazečů až po umístění absolventů. Práce má teoreticko-empirický charakter a je rozdělena do dvou částí. V teoretické části seznamuje s firemním systémem přípravy žáků učiliště na budoucí povolání, popisuje jednotlivé formy podpory pro volbu povolání s důrazem na jejich specifika. Praktická část práce posuzuje prostřednictvím dotazníkového šetření provedeného mezi žáky 1. a 2. ročníku SOUs podíl jednotlivých marketingových akcí na rozhodování uchazečů o volbě povolání. Výzkumem provedeným mezi žáky 3. a 4. ročníku SOUs ověřuje, jak odborná praxe žáků ve firmě a zapojení odborných útvarů firmy do výuky ovlivňují kvalitu vzdělávání a nakolik se firemní politika umísťování absolventů promítá ve volbě jejich budoucího povolání. Klíčová slova ŠKODA Akademie, Střední odborné učiliště strojírenské, volba povolání, marketing podpory, motivace, odborný výcvik, odborná praxe, alokace, výzkum.The topic of the diploma thesis is pedagogical and psychological support for choosing a career in the ŠKODA AUTO Company. The aim of the thesis is to describe, verify and evaluate the effectiveness of the system of marketing actions to support the choice of profession implemented through the ŠKODA Academy and the ŠKODA AUTO Secondary Vocational School of Engineering, from recruitment campaigns to obtaining applicants to the placement of graduates. The work has a theoretical-empirical character and is divided into two parts. In the theoretical part, it introduces the corporate system of preparing school pupils for future occupations, describes individual forms of support for choosing a profession with an emphasis on their specifics. The practical part of the work assesses the contribution of individual marketing actions to the applicants' decision-making about the choice of profession through a questionnaire survey conducted among students of the 1st and 2nd year of SOUs. Through research conducted among 3rd and 4th year students of SOUs, it verifies how the professional practice of students in a company and the involvement of the company's professional departments in teaching affect the quality of education and to what extent the company's placement policy for graduates is reflected in their choice...
Klíčová slova:
Škoda Akademie|Střední odborné učiliště strojírenské|volba povolání|marketing podpory|motivace|odborný výcvik|odborná praxe|alokace|výzkum; Škoda Academy|Secondary Vocational School of Engineering|career choice|marketing support|motivation|professional training|professional practice|allocation|research