Hlavní stránka > Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce > Komparace kurzu povinné plavecké výuky s odlišnou periodou opakování lekcí z hlediska vlivu na výslednou plaveckou úroveň žáků mladšího školního věku spádových škol v Jablonci nad Nisou
Název:
Komparace kurzu povinné plavecké výuky s odlišnou periodou opakování lekcí z hlediska vlivu na výslednou plaveckou úroveň žáků mladšího školního věku spádových škol v Jablonci nad Nisou
Překlad názvu:
Comparison of compulsory swimming courses with varying periods of lesson repetition in terms of their resulting impact on the swimming level of young school- age students in catchment area schools in Jablonec nad Nisou
Autoři:
Heidrichová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem mé diplomové práce je porovnání vstupní a výstupní plavecké úrovně dětí mladšího školního věku v rámci povinné plavecké výuky absolvované na prvním stupni základní školy. Zásadním kritériem porovnávání testovaných dovedností dětí bude, zda absolvují plaveckou výuku formou intenzivních kurzů či v časovém harmonogramu jedné návštěvy plaveckého zařízení týdně. Plavecké dovednosti budou sledovány u dětí druhých a třetích tříd, a to jak chlapců, tak i dívek. Finální uplavaná vzdálenost dětí bude následně kategorizována jak dle oficiálních diagnostických tabulek navržených Čechovskou, tak dle neoficiálních tabulek s podrobnějšími intervaly, které interně využívá plavecká škola, na které probíhal výzkum. V teoretické části jsou nejprve zmíněny počátky plavání a jeho historický vývoj ve světě i u nás v České republice, s přesahem do dnešní podoby plavání, a to zejména v kontextu plavecké výuky. Povinná plavecká výuka dětí mladšího školního věku, její financování, její organizace a ukotvení v RVP ZV jsou dalšími tématy teoretické části. Mimo to je popsána plavecká výuka, jakožto pedagogický proces, řešena z hlediska didaktiky. Popsány jsou také základní plavecké dovednosti a hodnocení dosažené plavecké úrovně vzhledem k oficiálním diagnostickým škálám. Praktická část je založena na získaných datech...The aim of my master thesis is to compare the entry and exit swimming level of younger school-age children in the context of compulsory swimming lessons at the first level of primary school. The essential criterion for comparing the children's tested skills will be whether they receive swimming lessons in the form of intensive courses or in a schedule of one visit to a swimming facility per week. Swimming skills will be monitored for children in second and third grades, both boys and girls. The final distance swum by the children will then be categorised according to both the official diagnostic tables proposed by Čechovská and unofficial tables with more detailed intervals used internally by the swimming school where the research was conducted. In the theoretical part, the origins of swimming and its historical development in the world and in the Czech Republic are first mentioned, with an overlap to the current form of swimming, especially in the context of swimming education. Compulsory swimming education for children of younger school age, its financing, and its organisation are other topics of the theoretical part. In addition, swimming instruction as a pedagogical process is described from the point of view of didactics. The basic swimming skills and the evaluation of the achieved swimming...
Klíčová slova:
dlouhodobý kurz; intenzivníkurz; mladší školní věk; pedagogický proces,plavecká výuka dětí ml. šk. věku ve Velké Británii,plavecká výuka dětí ml. šk. věku v Norsku; plavec; plavání; povinná plavecká výuka; RVP ZV; compulsory swimming lessons; intensit course; long-term course; pedagogical process; swimmer,younger school-age; swimming; swimming lessons for lessons for youngerschool- age children in Norway; swimming lessonsfor younger school- age children in Great Britain