Original title:
Chovane spotrebiteľa pri online nákupe potravín
Authors:
Smrečková, Natália Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce bylo vytvořit návrhy a doporučení pro online prodejce potravin, díky kterým by mohli zvýšit svou úspěšnost na trhu. Na základě primárních a sekundárních dat byly zjišťovány charakteristiky nákupního chování a vliv pandemie Covid-19 na nakupování potravin online. Z primárního výzkumu vzešlo, že 70 % respondentů již má předchozí zkušenost s nákupy online. Ze zbývajících lidí je 60 % k využití služby v budoucnosti nakloněna. Výsledkem zabývající se touto problematikou je vytvoření segmentů, na které jsou zpracovány návrhy komunikační strategie pro online prodejce potravin.The Diploma Thesis sought to generate proposals and recommendations for online food suppliers to help them boost their market success. Primary and secondary data were used to evaluate the features of buying behavior and the influence of the Covid-19 pandemic on online food shopping. According to primary research, 70% of respondents have prior experience with internet buying. Sixty percent of those remaining are in favor of using the service in the future. As a result of addressing this issue, segments have been defined for which communication strategies for online food sellers have been devised.
Keywords:
marketing communication; marketingová komunikace; nákupní chování; online prodej; online sales; prodej potravin; sales of food products; shopping behavior