Název:
Die Rolle des Internets im Distanzunterricht an den Grundschulen/ Role internetu v distanční výuce němčiny na základních školách
Překlad názvu:
Onto the role of social media and the internet in distance learning in primary schools
Autoři:
ŠVANCAR, Matěj Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
ger
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na roli internetu ve výuce německého jazyka na 2. stupni základních škol. Koronavirová krize s sebou přinesla řadu neprozkoumaných aspektů, se kterými jsme se v minulosti nikdy nemuseli potýkat a ukázalo se, že internet bude hrát nepostradatelnou roli ve výuce obecně. S distanční výukou se změnila příprava učitelů na výuku německého jazyka ale i příprava studentů samotných. V mé práci se zaměřuji na roli internetu ve výuce ještě před vypuknutím pandemie, a poté poukazuji na jeho zesílenou roli při online výuce. Shrnuji jeho pozitiva i negativa. Následně se snažím aplikovat nové poznatky z online výuky do prezenční výuky německého jazyka na 2. stupni základních škol a poukázat na nové možnosti, které tato celosvětová síť nabízí. V předposlední části sepisuji názory odborníků, vyjadřujících se k používání moderních technologií ve výuce a pokouším se postavit pozitivní a negativní názory proti sobě. Na konci mé práce je vybrána slovní zásoba německých slov, která vznikla nebo se začala velice často objevovat mezi lidmi až za doby koronavirové krize. Dále jsem ve své práci vybral možnosti učení se nové slovní zásoby jinou formou, než je pouhé memorování, které nemusí být pro každého žáka vhodný způsob, jak získat novou slovní zásobu, a tyto vybrané možnosti by mohli ukázat alespoň směr, který se v budoucnosti může stát součástí běžného učení se nejen slovní zásoby, ale i ostatních částí školní gramatiky.The present bachelor thesis focuses on the role of the Internet in German language teaching at the second level of primary schools. The coronavirus crisis has brought with it a number of unexplored aspects that we have never had to deal with in the past, and it has become clear that the Internet will play an indispensable role in teaching in general. Distance learning has changed the preparation of teachers for teaching German but also the preparation of the students themselves. In my thesis I focus on the role of the Internet in teaching before the pandemic broke out, and then point to its increased role in online teaching. I summarize its positives and negatives. Subsequently, I try to apply the new findings from online learning to the full- time teaching of German in primary 2 and to highlight the new possibilities offered by this global network. In the penultimate section, I list the opinions of experts commenting on the use of modern technologies in teaching and try to contrast positive and negative opinions. At the end of my thesis, I have selected a vocabulary of German words that originated or began to appear very frequently among people only during the coronavirus crisis. Furthermore, in my work I have selected possibilities for learning new vocabulary in a different form than mere memorization, which may not be a suitable way for every learner to acquire new vocabulary, and these selected possibilities could at least point in a direction that may become part of the routine learning of not only vocabulary but also other parts of school grammar in the future.
Klíčová slova:
Coronavirus Crisis; Internet; School; Student; Teaching Citace: ŠVANCAR, Matěj. Die Rolle des Internets im Distanzunterricht an den Grundschulen/ Role internetu v distanční výuce němčiny na základních školách. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/69678