Original title:
Marketingový výskum v B2B
Translated title:
Marketing research in B2B
Authors:
Pipová, Jana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Přibová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca pozostáva zo štyroch kapitol. Prvá predstavuje Business-to-Business trh a porovnáva jeho prístup k zákazníkom s prístupom na trhu spotrebiteľskom. V tejto kapitole sa ďalej venujem najnovším trendom a špecifikám farmaceutického oboru. V druhej kapitole sa venujem marketingovému výskumu a jeho rôznym spôsobom realizácie. Ďalšia kapitola tento marketingový výskum predstavuje v súvislosti s B2B trhom. Posledná kapitola predstavuje praktickú časť diplomovej práce. Najprv v nej uvádzam dôvody, ktoré má viedli tento výskum zrealizovať a následne jeho hlavný cieľ a hypotézy. Nechýba taktiež popis priebehu výskumu a jeho najdôležitejšie závery a metodické poučenia.Diplomová práce se skládá ze čtyř kapitol. První představuje Business-to-Business trh a porovnává jeho přístup k zákazníkům s přístupem na spotřebitelský trh. V této kapitole se dále věnuji nejnovějším trendům a specifikům farmaceutického oboru. V druhé kapitole se věnuji marketingovému výzkumu a jeho různým způsobům realizace. Další kapitola tento marketingový výzkum představuje v souvislosti s B2B trhem. Poslední kapitola představuje praktickou část diplomové práce. Nejdříve v ní uvádím důvody, které mě vedly tento důvod zrealizovat a následně jeho hlavní cíl a hypotézy. Nechybí ale ani popis průběhu výzkumu a jeho nejdůležitější závěry a metodická poučení.The Diploma Thesis consists of four chapters. The first one describes B-2-B market and compare its approach to the customers with its approach to the consumers' market. Further this chapter describes the latest trends and specifics of the pharmaceutical field. The second chapter describes the marketing research and its various ways of realization. The following chapter depicts this marketing research in connection with the B-2-B market. The last chapter is the practice part of the thesis. Firstly there are the reasons that led me to realize this research. Then the main goal and the hypothesis are mentioned. The description of the researches course, its main summaries and the methodical edifications are not absent as well.
Keywords:
Business-to-Business; Marketing research; Pharmaceutical field; Business-to-Business; Farmaceutický obor; Marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/9111