Název:
Prevence rizikového chování žáků v podmínkách inkluzivního vzdělávání druhého stupně ZŠ
Překlad názvu:
Prevention of risky behavior of pupils in condition of inklusive education in second grade of primary school
Autoři:
Bečvářová, Zora ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na prevenci náročného chování ve společném vzdělávání. Cílem práce je popsat prevenci na vybrané základní škole v Karových Varech, a to se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části je popsána prevence, náročné chování a rysy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zmíněny jsou také příklady náročného chování u jednotlivých specifických žáků a prevence tohoto chování. V praktické části byla zkoumána prevence a poté to, jak se žáci se speciálními vzdělávacími potřebami zapojují do preventivních aktivit, popř. zda je mají nějak upravené. Výzkum probíhal na 2. stupni vybrané základní školy v Karlových Varech. Ke zpracování výzkumu byly použity metody analýzy dokumentů, rozhovory a pozorování. Bylo zjištěno, že prevence náročného chování směrem ke zmíněným žákům není ve sledované škole příliš propracovaná. Objevují se pouze náznaky transformace aktivit a individualizace prevence.My thesis is focused on the prevention of challenging behaviour in inclusive education. The aim of the work is to describe prevention at a selected elementary school in Karovy Vary, with a focus on pupils with special educational needs. In the theoretical part prevention, challenging behaviour and the features of students with special educational needs are described. Several examples of challenging behaviour in the individual specific students and the prevention of this behaviour are also mentioned. In the practical part common prevention was studied. Later on, how the students with special educational needs participate in preventive activities, and eventually if they have some modifications. The study was performed at the second degree of the selected elementary school in Karlovy Vary. The research was done using analysis of documents, interviews and observations. It was ascertained that the prevention of challenging behaviour towards the mentioned student is not well elaborated. There are obvious only some indications of activity transformation and individualisation of prevetion.
Klíčová slova:
2. stupeň ZŠ; aktivity; náročné chování; prevence; společné vzdělávání; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; activities; challenging behaviour; inclusive education; prevention; second grade of primary school; students with special educational needs