Název:
Venkovní úniková hra ve výuce přírodopisu pro 6. ročník ZŠ
Překlad názvu:
The Outdoor Escape Game in Biology Teaching for the 6th Grade of Elementary School
Autoři:
Ševčíková, Kateřina ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Škodová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem diplomové práce je venkovní úniková hra a její možné zařazení do výuky přírodopisu v šestém ročníku základní školy. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je popsat prvky a průběh klasické únikové hry, venkovní únikové hry a její využití ve školství. Práce přibližuje historii únikových her, geocaching a fenomén naučných stezek, jejichž prvky jsou využívány ve venkovních únikových hrách. Také podává přehled vybraných šifer, které je možné v únikových hrách využít. Cílem praktické části práce je vytvoření vlastní digitální venkovní únikové hry pomocí aplikace Glitr, která bude ozkoušena v praxi. Hra si klade za cíl zopakovat a rozšířit znalosti získané v hodinách přírodopisu, a rozvíjet klíčové kompetence. Praktická část popisuje jednotlivé prvky aplikace, jejich možné využití a průběh tvorby venkovní únikové hry. Tématem hry je hmyz s propojením lokání historie města Klecany. Součástí je také popis jednotlivých stanovišť a úkolů použitých ve hře. Venkovní úniková hra byla ověřena na třech třídách šestého ročníku místní základní školy. Byla provedena analýza nasbíraných dat, a to potřebný čas na stanoviště, využití nápověd, celkový počet získaných bodů a závěrečné zhodnocení náročnosti jednotlivých stanovišť. Výsledky z ověření poslouží pro možné úpravy hry.The topic of the diploma thesis is an outdoor escape game and the possibility of its inclusion in the teaching of Biology in the sixth grade of elementary school. The work is divided into a theoretical and a practical part. The aim of the theoretical part is to describe the elements and process of the classic escape game, outdoor escape game and its use in education. The thesis approaches the history of escape games, geocaching and the educational trail, including elements used in outdoor escape games. The thesis provides an overview of basic ciphers that can be used in escape games. The goal of the practical part is to create my own digital outdoor escape game using the Glitr application, which will be tested in practice. The game aims to revise and expand the knowledge gained in Biology lessons and to develop key competences. The practical part describes individual elements of the application, their possible use and the process of creating outdoor escape games. The theme of the game is insects with a connection to the history of the city of Klecany. It also includes a description of the individual locations and tasks used in the game. The outdoor escape game was tested on three classes of the sixth grade of local elementary school. An analysis of the collected data was carried out, namely the...
Klíčová slova:
hlavolamy; hra; naučná stezka; tým; týmová práce; šifry; Cryptography; Educative Trail; Game; Puzzle; Team; Teamwork