Název:
Analýza komunikační strategie České filharmonie v letech 2019-2021
Překlad názvu:
Analysis of the communication strategy of the Czech Philharmonic in the years 2019-2021
Autoři:
Králová, Alžběta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Analýza komunikační strategie České filharmonie v letech 2019-2021 pojednává o art marketingu, konkrétně marketingu symfonických orchestrů a koncertů vážné hudby. V teoretické části se věnuji teoretickému vymezení art marketingu od definice přes historický vývoj až po jeho specifika v době digitálních technologií. První část práce také podává přehled o symfonických orchestrech v České republice a v zahraničí a pojednává o historickém vývoji nejstaršího českého orchestru České filharmonie a jeho financování. Praktickou část práce tvoří případová studie zaměřená na analýzu komunikačních aktivit České filharmonie v letech 2019-2021. Za tuto dobu instituce změnila svou vizuální identitu, spustila kampaň Spojení hudbou na oslavu 125. výročí svého založení a v době pandemie za pomocí digitální koncertní síně nabídla posluchačům streamované koncerty. Proměna a budoucí směřování marketingové komunikace je dále zkoumáno za pomocí hloubkového rozhovoru s PR managerem České filharmonie.The bachelor's thesis Analysis of the communication strategy of the Czech Philharmonic in the years 2019-2021 deals with art marketing, specifically the marketing of symphony orchestras and classical music concerts. In the theoretical part I deal with the theoretical definition of art marketing from definition through historical development to its specifics in the age of digital technologies. The first part of the thesis also provides an overview of symphony orchestras in the Czech Republic and abroad and discusses the historical development of the oldest Czech orchestra of the Czech Philharmonic and its financing. The practical part of the work consists of a case study focused on the analysis of communication activities of the Czech Philharmonic in 2019-2021. During this time, the institution changed its visual identity, launched the Connect by Music campaign to celebrate its 125th anniversary, and offered streaming concerts to listeners during the pandemic. The change and future direction of marketing communication is further investigated with the help of an in-depth interview with the PR manager of the Czech Philharmonic.
Klíčová slova:
art marketing; pandemie; streamované koncerty; vážná hudba; výkonné umění; Česká filharmonie; art marketing; classical music; Czech Philharmonic; pandemic; performing arts; stream concerts