Název:
Návrh na zlepšení marketingové komunikace neziskového projektu Handipet Rescue se zaměřením na komunikaci s dárci
Překlad názvu:
Proposal for Improving the Marketing Communication of the Non-Profit Project Handipet Rescue with a Focus On Donor Communication
Autoři:
Falešníková, Denisa ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Pro tuto práci jsem stanovila dva hlavní cíle, a to popsat možnosti marketingové komunikace a fundraisingu při komunikaci neziskových organizací s individuálními dárci a tyto informace zároveň dále využít při analýze a návrhu na zlepšení marketingové komunikace neziskového projektu Handipet Rescue. V teoretické části práce se nejprve věnuji obecně fungování neziskových organizací v České republice a následně se dostávám konkrétně k tématu marketingu v neziskové oblasti. Popisuji zde zejména jeho využití a specifika, kterými se tato oblast vyznačuje, nakonec se věnuji také konkrétním možnostem a současné praxi. V poslední kapitole teoretické části pak obecně shrnuji aktuální situaci s neziskovými organizacemi a dárcovstvím v České republice. Následuje praktická část, která obsahuje nejprve představení vybraného projektu Handipet Rescue a následně se věnuji analýze jeho současné situace, ke které jsem zvolila metody SWOT, PEST a Porterovu analýzu pěti sil, a analýze komunikace. Následně v práci prezentuji výsledky, které přinesl výzkum zaměřený na postoj lidí, kteří mají vztah ke zvířatům, k neziskovým organizacím zaměřeným na pomoc zvířatům v nouzi a jejich povědomí o Handipet Rescue. Všechna tato data jsou následně využita při návrhu na zlepšení komunikační strategie, kterému se věnuji v poslední...I set two main goals for my thesis, the first is to describe the possibilities of marketing communication and fundraising regarding the interaction of non-profit organizations with individual donors. The second is to use the gained knowledge to analyze the communication of the non-profit project Handipet Rescue and create a proposal for its improvement. In the theoretical part of my thesis, first, I focus on the way non-profit organizations operate in the Czech Republic in general and then specifically on marketing in the non-profit sector. I describe mainly the usage of marketing in the non-profit sector and the specifics of this sector. Finally, I focus on the current possibilities and practice. In the last chapter of the theoretical part, I summarize the current situation of non-profit organizations and donations in the Czech Republic. The practical part follows. First, I introduce the selected project Handipet Rescue. Second, I continue with analyzing its current situation using the SWOT analysis, PEST analysis and Porter's five forces analysis. Third, I conduct a communication analysis. Lastly, I present results brought by my research focused on the way people who are fond of animals perceive non-profit organizations helping animals in need and their awareness of the project Handipet Rescue....
Klíčová slova:
fundraising; komunikace s dárci; komunikační strategie; marketing; neziskové organizace; communication strategy; donor communication; fundraising; marketing; non-profit organization