Název:
Vylepšení vykreslování stínů
Překlad názvu:
Improvements of Shadow Rendering
Autoři:
Kobrtek, Jozef ; Kozlíková, Barbora (oponent) ; Váša, Libor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2022
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [eng][cze]
Táto práca sa zaoberá inkrementálnym zlepšením techniky tieňových telies. V práci sa popisuje vylepšenie vykresľovania z pohľadu robustnosti kde bol navrhnutý nový spôsob deterministického výpočtu siluety na rôznych platformách. Táto technika bola v ďalšom kroku zjednodušená a celý algoritmus tieňových telies implementovaný prostredníctvom hardvérovej teselácie. Ďalej bola navrhnutá metóda akcelerovanej extrakcie siluety z modelu pomocou oktálového stromu. Navrhnuté metódy boli v závere porovnané s aktuálnymi modernými algoritmami s tvrdými všesmerovými tieňmi.
This thesis describes a set of incremental improvements of the shadow volume algorithm. First, a novel robust method of silhouette extraction is detailed, including implementation on several hardware platforms. This technique was later improved, simplified and the whole shadow volume algorithm ported to hardware tessellation. Next, a novel accelerated silhouette extraction algorithm was proposed, based on octree acceleration structure. Finally, the proposed methods were compared with the latest omni-directional techniques casting hard shadows.
Klíčová slova:
acceleration structures; GPGPU; octree; ray tracing; RTX; shadow maps; shadow volumes; shadows; silhouette; tessellation; visibility; akcelerační struktury; GPGPU; oktálový strom; RTX; silueta; stínová tělesa; stínové mapy; stíny; teselace; viditelnost; vrhání paprsků
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/204668