Název:
Současná grafika a výtvarná výchova na základní škole
Překlad názvu:
Contemporary printmaking and art education
Autoři:
Kopicová, Jiřina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] KOPICOVÁ, Jiřina. Současná grafika a výtvarná výchova na základní škole. Praha, 2011. 115 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova - Pedagogická fakul- ta. Vedoucí diplomové práce Mgr. Linda Arbanová, PhD. Teoretická studie zabývající se problematikou současné volné grafiky. Popisuje hlavní trendy, užívané materiály a techniky. Text zahrnuje komentovaný výběr českých i zahra- ničních autorů ilustrujících hlavní tendence současné grafiky. Didaktická část zahrnuje výzkumnou sondu na téma Vztah žáků ZŠ ke grafice a návrh didaktické řady, vycházející z výsledků výzkumu. Výtvarná část práce obsahuje mou vlastní tvorbu s námětem Čas přírody, zpracovanou kombinovanou technikou digitálního tisku a linorytu.KOPICOVÁ, Jiřina. Contemporary Printmaking and Art Education. Prague, 2011. 115 p. Master Thesis. Charles University in Prague - Faculty of Educati- on. Head of the Master Thesis Mgr. Linda Arbanová, PhD. This is a theoretical study investigating the present-day free graphic arts (designs). It describes the main trends, materials and techniques used. The text contains an an- notated selection of several Czech and foreign authors, which illustrates the different mainstreams of contemporary graphic arts. The didactic part of this study contains a research on the topic entitled Relation of Ba- sic-School Students to the Graphic Arts and a suggestion of a didactic approach to Art teaching based on the results of the research. The creative part of the study shows my own works-based on the topic: Time of Natu- re-made with the combined technique of digital print and linocut.
Klíčová slova:
grafický projev; intermedialita; orientace; postmoderna; současná grafika; tradiční postupy; výtvarná výchova; výtvarný projekt; Art; art project; contemporary graphic arts; graphic manifestation; intermediality; orientation; post-modernism