Název:
Rozvoj čtenářských dovedností pomocí motivačních aktivit - s využitím tabletů
Překlad názvu:
Development of reading skills by motivational activities - using tablets
Autoři:
Košař, Jan ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na rozvoj čtenářských dovedností ve výuce českého jazyka na prvním stupni ZŠ s využitím motivačního vlivu moderních technologií. Práce se věnuje především možnostem využití tabletů, jakožto nejmodernější technologii, která se aktuálně začíná využívat ve třídách ZŠ. V teoretické části se věnuji pojmům čtenářská dovednost, čtenářská gramotnost, motivace a motivační aktivity. Uvádím metody výuky čtení a popisuji jednotlivé moderní technologie využívané při výuce. Cílem mé práce je ukázat, jakým způsobem se tablety mohou ve výuce používat. Součástí praktické části je sborník nejvhodnějších aplikací využitelných pro rozvoj čtenářských dovedností. Dále popisem ukázkových hodin využívajících tablety představuji, jak práce ve třídě s nimi vypadá a provádím porovnání s hodinou, která k práci moderní technologie nepoužívá. Práci obohacuji názory a zkušenostmi žáků a učitelů, kteří již ve třídě pomocí tabletů pracují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)This dissertation focuses on development of reading skills in teaching Czech language on the first grade of elementary schools with application of motivation effect of modern technologies. The thesis focuses mainly on usage of tablets as the latest technology, which currently begins to be used in classes of the elementary schools. In the theoretical part, I apply terms such as reading skill, reading literacy, motivation, and motivate activities. I present methods for teaching reading and describe individual modern technologies that are used in teaching. The goal of this dissertation is to show by what manners may be the tablets applied in the teaching. One section of the practical part is a collection of applications that can be used for development of reading skills. Furthermore, I introduce how the work looks in a class with the tablets by description of sample lessons and I compare it with the work which does not use the modern technologies. I also add opinions and experience of students and teachers who are already working with tablets in classes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčová slova:
primární vzdělávání; základní škola; žák mladšího školního věku