Název:
Muzejní animace v pedagogice volného času
Překlad názvu:
Museum Animation for Leisure Education
Autoři:
HRŮZOVÁ, Jana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problematikou muzejní pedagogiky a jejím významem ve volném čase. Teoretická část vymezuje pojmy muzejní pedagog a muzejní animátor a zdůrazňuje provázanost obou termínů. Pohled do historie muzejní pedagogiky shrnuje nejvýznamnější události ve vývoji muzejní pedagogiky jako vědy. Teoretická část objasňuje především vztah muzejní animace k pedagogice volného času. Praktická část obsahuje popis projektů realizovaných v rámci Muzea Vysočiny Třebíč. Uplatňují se především metody pedagogiky zážitku a animace. Zvolené postupy korespondují s věkem a zájmy účastníků. Praktická část zdůrazňuje také spolupráci mezi muzeem a školou v rámci edukačního procesu. Úspěšná činnost muzea v oblasti muzejní animace je ovlivněna mnoha faktory. Nejdůležitějším z nich je osobnost pedagoga nebo animátora, který v dané instituci působí. This study deals with the issue of museum pedagogy and its meaning for free time. The teoretical part defines the concept of the museum's pedagogue and the museum's animator and shows the interconnection between both terminologies. A glance over thehistory of museum pedagogy highlights the most important events in the development of pedagogy as a science. The theoretical part explains especially the relationship between museum's animation and free time pedagogy. The practical part contains the description of the projects that were realised in the context of the Museum Vysociny Trebic. It applies especially the methods of pedagogy of experience and animation. The chosen methods correspond with the age and interests of the participants. The practical part show also the interaction between the museum and the school in the context of the educational process. The successful aktivity of the museum in the area of museum animation is influenced by many factors. The most implortant of those is the personality of the pedagogue of the animator who is working in the given institution.
Klíčová slova:
Muzejní animace; muzejní animátor; muzejní pedagog; muzejní pedagogika; Key words: museum´s animation; museum´s animator; museum´s pedagogue Citace: HRŮZOVÁ, Jana. Muzejní animace v pedagogice volného času. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10792