Název:
Marketingový mix FC Baník Ostrava a návrhy na jeho zlepšení
Překlad názvu:
Marketing mix of FC Baník Ostrava and proposals for its improvement
Autoři:
Bartošek, Daniel ; Omcirk, Vilém (vedoucí práce) ; Pecinová, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Marketingový mix FC Baník Ostrava a návrhy na jeho zlepšení. Cíle: Komplexní zhodnocení současného marketingového mixu fotbalového klubu FC Baník Ostrava. Na základě syntézy výsledků marketingového výzkumu fanoušků klubu a autorových zkušeností bylo cílem vytvořit návrhy na zlepšení jednotlivých marketingových prvků klubu. Metody: Pro získání podstatných informací bylo využito elektronické dotazování, které bylo zaměřeno na výzkum spokojenosti, názorů a postojů fanoušků. Respondenti se skládali z fanoušků klubu FC Baník Ostrava. Výsledky: Na základě marketingového výzkumu fanoušků klubu byly zjištěny nedostatky v současném marketingovém mixu klubu. Za zásadní nedostatky lze považovat neprofesionální komunikaci klubu a nerespektování názorů fanoušků, kteří jsou svým způsobem zákazníky klubu. Byly vytvořeny návrhy na zlepšení současného marketingového mixu. Klíčová slova: fotbalový klub, marketing, marketingový výzkum, spokojenost fanoušků sportovní marketing.Title: Marketing mix of FC Baník Ostrava and proposals for its improvement. Targets: Comprehensive appraisal of FC Baník Ostrava marketing mix. The objective was to make an improvement proposal of individual marketing elements based on the synthesis of the club fans marketing research results and author's experience. Methods: An electronic questioning was used to obtain the relevant information. This questioning was focused on the fans satisfaction, opinion and attitude. The respondents were the fans of FC Baník Ostrava. Results: Marketing research results showed deficiency in the current marketing mix of the club. Fundamental deficiencies regard an unprofessional club communication and disrespectful attitude towards the club fans who are their customers. Improvement proposals were made to enhance the current marketing mix of the club. Keywords: football club, marketing, marketing research, fans satisfaction, sports marketing.
Klíčová slova:
fotbalový klub; marketing; marketingový výzkum; spokojenost fanoušků sportovní marketing; fans satisfaction; football club; marketing; marketing research; sports marketing