Název:
Mediální výchovou k mediální gramotnosti
Překlad názvu:
Trough media education to media literacy
Autoři:
Benešová, Pavla ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Mediální výchovou k mediální gramotnosti se zabývá novým tématem ve vzdělávání - mediální výchovou. První část práce se věnuje stručné historii mediální výchovy ve světě a zaváděním mediální výchovy v českém prostředí. Práce přibližuje problematiku mediální gramotnosti a představuje mediální výchovu jako jedno z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu. Z ryze didaktického hlediska je mediální výchova představena v kapitole Principiální elementy výstavby metodiky a v kapitole Metody mediální výchovy. Druhá část práce pojednává o vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy a s tím spojených projektech nestátních organizací. Tato část práce dále nabízí přehled metodických příruček, které byly publikovány pro výuku mediální výchovy v českém školství. V závěrečné kapitole jsou tři stěžejní metodické příručky porovnány.The theme of bachelor thesis "Through Media Education to Media Literacy" is a new subject in field of education: media education. The first part is briefly overlooking the history of media education worldwide and implementation of media education in Czech environment. The thesis introduces questions of media literacy and presents media education as one of Cross-curricular Subjects as it is understood by Framework Education Programme of Ministry of Education of the Czech Republic. From strictly didactic point of view the media education is presented in chapter Principal Elements of Methodology Construction and in chapter Method of Media Education. Second part deals with education of teachers in field of media education and projects of non-governmental agencies providing their education. This part of thesis also offers an overview of methodical handbooks published to be used while teaching media education in Czech system of schools. The last chapter compares three most important handbooks mentioned above.