Název:
Didaktické využití frankofonie na ostrovech v Indickém oceánu
Překlad názvu:
Didactic exploitation of the francophonie in the islands of the Indian Ocean
Autoři:
Antropiusová, Andrea ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Jančík, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
fre
Abstrakt: [eng][cze] This diploma thesis, Didactic exploitation of the francophonie on the islands of the Indian Ocean, resulted from insufficient outcomes of a questionnaire focusing on the francophonie and francophone facts of the overseas territories located in the Indian Ocean. The diploma thesis consists of three main parts which are subsequently divided into subchapters. The first part explains the choice, focus and targets of the questionnaire and provides its evaluation as well. The theoretical part aims at clarifying and defining receptive and productive competence from a didactic viewpoint with regard to language level A2 and B1, given by CEFRL. The practical part follows with a description of created worksheets always containing exercises that aim firstly at receptive competence- reading, and then at productive competence- writing. Texts together with exercises focus on geographical facts, culture and tradition, language situation and language oddities of the following French overseas territories in the Indian Ocean: Réunion, Madagascar, Mayotte, Seychelles, Comoros, and Mauritius. KEYWORDS the Indian Ocean, language oddities, creole, overseas territories, francophone, worksheets, receptive and productive competence, language level, language resourcesTato diplomová práce, na téma Didaktické využití frankofonie na ostrovech v Indickém oceánu, vznikla na základě nepříliš dostačujících výsledků dotazníku zaměřujícího se na frankofonii a frankofonní reálie zámořských oblastí nacházejících se v Indickém oceánu. Diplomová práce je rozdělena do tří velkých částí, které jsou následně rozděleny do podkapitol. První část vysvětluje výběr, zaměření a cíle položených otázek v dotazníku, zároveň uvádí jejich vyhodnocení. V teoretické části se snaží z didaktického hlediska vysvětlit a charakterizovat receptivní a produktivní kompetence s ohledem na jazykové úrovně A2 a B1, stanovené dle CECRL. Na teoretickou část navazuje část praktická, která popisuje vytvořené pracovní listy obsahující vždy cvičení zaměřená nejprve na receptivní dovednost - čtení, poté na dovednost produktivní - psaní. Texty spolu se cvičeními jsou zaměřeny na zeměpisné reálie, kulturu a tradice, na jazykovou situaci a jazykové zvláštnosti těchto francouzských zámořských oblastí v Indickém oceánu: La Réunion, Madagaskar, Mayotte, Seychely, Komory a Mauricius. KLÍČOVÁ SLOVA Indický oceán, jazykové zvláštnosti, kreolština, zámořská území, frankofonie, pracovní listy, receptivní a produktivní dovednosti, jazyková úroveň, jazykové prostředky
Klíčová slova:
frankofonie; Indický oceán; jazyková úroveň; jazykové prostředky; jazykové zvláštnosti; kreolština; pracovní listy; receptivní a produktivní dovednosti; zámořská území; creole; francophone; language level; language oddities; language resources; overseas territories; receptive and productive competence; the Indian Ocean; worksheets