Název:
Cesty dětského recitátora na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Paths of child - the reciter at primary school
Autoři:
Čurdová, Jana ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analyzování jednotlivých oblastí a pojmů souvisejících s dětskou recitací se zřetelem na 1. stupeň základní školy. V první polovině praktické části jsou metodou řízeného rozhovoru zjišťovány prvotní motivační důvody dětského recitátora na 1. stupni základní školy, vedoucí k rozhodnutí dítěte věnovat se recitaci, dále způsoby výběru textu u dětí a jejich důvody pro upřednostnění poezie nebo prózy. Toutéž metodou jsou zjišťovány způsoby vedení, přípravy a hodnocení dětského recitátora u dospělých osob, které s recitátorem pracují a hodnotí jej. V druhé polovině praktické části jsou nabídnuty a popsány ukázky možné skupinové i individuální práce s konkrétním textem.The theoretical part of the diploma is focused on the analysis of particular areas and concepts related to children's recitation regarding the first level of primary school. The first half of the practical part looks into primal motivation resulting into the decision to dedicate oneself to recitation, as well as the method of text selection by children and their reasons for preference of poetry to prose. The method of controlled interview was used for researching child reciters at the first level of primary school. The same method was applied to research methods of management, preparation and evaluation of children's reciter by adults who work with and assess the reciter. The second half of the practical part offers and describes examples of both group and individual approaches to a particular text.
Klíčová slova:
1. stupeň ZŠ; dětský recitátor; interpretace; mluvní dovednosti; poezie; próza; recitace; umělecký text; art text; child - the reciter; interpretation; poetry; Primary school; prose; recitation; verbal skills