Název:
Muzikoterapie u předškolních dětí
Překlad názvu:
Music Therapy with pre-school children
Autoři:
Čadek, Martin ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Následující práce se zabývá muzikoterapeutickým procesem u skupiny předškolních dětí. Snahou je vnímat tento proces z perspektivy dynamiky malé skupiny. V rámci práce je ústřední následující výzkumná otázka: "Jaké jevy jsou klíčové v rámci dynamického procesu integrity a deintegrity skupiny?". Ke zmíněným pojmům integrita a deintegrita se teoreticky vážou koncepty koheze a tenze, které vedou ke dvěma stavům skupiny. První stav v rámci koheze je charakterizován pojmem "soudružnost" a druhý pojmem "vzdalujeme se od sebe". Výsledkem je pak nastínění nalezených faktorů koheze a tenze pro sledovanou skupinu předškolních dětí v muzikoterapeutickém procesu.Following study is about music therapy processes within group of preschoolers attending music therapy sessions. The study is directed on group dynamics processes in small group. The main research question is: "Which phenomenons occur in group dynamic process of group integrity and group de-integrity?" these concepts of deintegrity and integrity are linked theoretically with concept of cohesion and tension. The concept of cohesion and tension leads the group into two group states. The first one can be characterized as "cohesiveness" and the following is characterized as "moving apart". The results of study outline what kinds of factors can be found for cohesion and tension for small group of preschoolers in music therapy sessions.
Klíčová slova:
dětí v předškolním věku,muzikoterapie; koheze; skupinová dynamika; tenze; cohesion; group dynamics; prechoolers. musictherapy; tension