Název:
Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání
Překlad názvu:
Looking into and Evaluation Quality, Efficiency and Effects of Further Education
Autoři:
Žufanová, Hana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Palán, Zdeněk (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Zjišťování a hodnocení kvality, efektivity a dopadů dalšího vzdělávání Tato disertační práce se zaměřuje na popis a porovnání metod získávání zpětné vazby o kvalitě vzdělávání dospělých. Zabývá se jednak institucemi, které celoživotní vzdělávání poskytují a jednak institucemi/organizacemi (úřady veřejné správy a školami), které svoje zaměstnance do kurzů celoživotního vzdělávání posílají. V teoretické části disertace je provedena komparace analýza a zhodnocení přístupů ke zjišťování zpětné vazby o kvalitě a efektivitě vzdělávání z pohledu poskytovatele i odběratele služby. Výzkumná část se zabývá analýzou zpětné vazby o kvalitě celoživotního vzdělávání v 50 institucích, které vzdělávání poskytují a 340 institucích/organizacích, které se zabývají vzděláváním svých pracovníků. Z těchto 340 institucí/organizací je 32 orgánů veřejné a státní správy a 308 dalších organizací veřejného sektoru (školy a účelové organizace). V této části práce je uvedeno, jak tuto problematiku řeší a jaké jsou silné a slabé stránky zvolených přístupů. V závěrečné části jsou shrnuta zjištění a uvedena doporučení a náměty.Looking into and Evaluation Quallity, Efficiency and Effects of Further Education A thesis centers upon description and comparison of methods that gain a feedback in the field of the quality of further education. It considers both institutions providing further education and institutions/organisations (e.g. schools, offices of public administration) representing source of participants of further education courses. A theoretical part the thesis compares well known methods reporting on the quality and effectivity of further education in a view of both a provider and a customer. A research aims for an analysis of gaining a feedback in the field of further education from 50 providing institutions and 340 institutions/organizations in a role of a customer. Those 340 institutions/organizations include 32 offices of public administrative and another 308 publicly figuring organizations (e.g. schools). This part of the thesis also presents positives and negatives of chosen methods. A conclusion of the thesis summarizes findings and provides recommendations for both surveyed groups.
Klíčová slova:
andragogika; hodnocení výsledků vzdělávání; kvalita vzdělávání; metody zjišťování zpětné vazby; netody zjiš'továníé kvality; andragogy; assessment results of education; methods that gain a feeback; methods that gain a quality; quality of education