Název:
Specifika nouzového distančního vyučování na základní škole
Překlad názvu:
Specifics of emergency remote teaching at basic school
Autoři:
Štirský, Martin ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá tématem specifik nouzového distančního vyučování na základní škole pohledem vyučujících. Teoretická část se zabývá studiem odborné literatury týkající se socializace, aktivizace žáků, metody výuky a kázně. Dále bude analyzována tematická zpráva České školní inspekce, která popisuje situaci českého školství v době pandemie Covid-19. Praktická část mé bakalářské práce představí metody, které byly použity ke sběru dat a jejich následnou interpretaci. Hlavní část tvoří analýza rozhovorů s vyučujícími druhého stupně základní školy. Pro výzkumné šetření byla využita forma polostrukturovaného rozhovoru s předem připravenými tématy, na které byli respondenti dotazováni. Autor této práce měl také možnost nahlédnout do online vyučovacích hodin respondentů a svá pozorování použil pro doplnění analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA nouzové distanční vyučování, zkušenosti učitelů, rozhovor, technologie v distanční výuce, hodnocení výuky, základní škola1 ABSTRACT This thesis describes the topic of the specifics of emergency remote teaching at elementary school from the teacher's point of view. The theoretical part analyses the specialised literature concerning the topics of socialization, the student's activation, the educational methods as well as discipline at school. Furthermore, the research of the Czech school inspection was used, which analysed the situation of the Czech educational system during the pandemic of Covid-19. The practical part of the thesis introduces the methods employed to collect the data and its interpretation. The main part of the thesis describes the analysis of the interviews with the teachers of the lower-secondary school. A semi-structured interview was applied for the needs of the research. In addition, the author of the thesis had the possibility to join some of the online lessons of the interviewed teachers. The findings from these online lessons contributed to the data interpretation. KEYWORDS emergency remote teaching, teachers' experience, interview, technology in remote teaching, teaching evaluation, basic school 2
Klíčová slova:
hodnocení výuky; klima školní třídy; nouzové distanční vyučování; rozhovor; technologie v distanční výuce; zkušenosti učitelů; základní škola; basic school; emergency remote teaching; interview; school classroom climate; teachers' experience; teaching evaluation; technology in remote teaching