Název: Bringing New Light to Schools: Dolf Schnebli’s Works
Autoři: Pennati, Lucia
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Jazyk: cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta architektury
Abstrakt: This paper deals with the pedagogical agency of space and the role light plays in learning. In the post-war context of the 1950s and 1960s, the control of light was an architectural tool that demonstrated the didactic position of the architect in designing schools. Through a critical examination of Swiss architect Dolf Schnebli’s work, his dynamical process of designing light and its representational methods, the paper captures how school design engaged with practical and theoretical ideas about light. It argues that the architect, through designing light, fulfilled one aspect of the pedagogical agency of space, in terms of creating the most appropriate setting for education.
Klíčová slova: architecture; drawing; education; light; pedagogy; school
Zdrojový dokument: 10th ACAU 2021: Proceedings of 10th International PhD Students Conference, ISBN 978-80-214-6003-4

Instituce: Vysoké učení technické v Brně (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/202989

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-454365


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoké učení technické v Brně
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2021-12-12, naposledy upraven 2021-12-12.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet