Název:
Vnímání kulturních odlišností u dětí s odlišným mateřským jazykem a u dětí pocházejících z bilingvního prostředí
Překlad názvu:
Perception of cultural differences in children with different mother tongue and children from bilingual environment
Autoři:
Halámková, Kamila ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce Vnímání kulturních odlišností u dětí s odlišným mateřským jazykem a dětí pocházejících z bilingvního prostředí je případovou studií na konkrétní základní škole. V teoretické části se zabývá metodikou vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem, než je čeština a metodikou vzdělávání žáků, žijících v bilingvním prostředí. Dále je zde vysvětlena kulturní odlišnost, identita střetávání kultur. Práce se také zabývá problematikou národnostních menšin v ČR, stereotypy a nálepkováním. Praktická část je zaměřena na zjištění, zda žáci s odlišným mateřským jazykem a žáci z bilingvního prostředí vnímají kulturní odlišnosti na konkrétní základní škole. Jakým způsobem jim škola a pedagogové napomáhají k začlenění se do běžné výuky. Klíčová slova odlišný mateřský jazyk, bilingvní prostředí, kulturní odlišnost, stereotypy, předsudky, identita, národnostní menšina, nálepkováníThesis Perception of cultural differences in children with different mother tongue and children from bilingual environment is a case study at a specific primary school. The theoretical part deals with methodology of education of pupils with different mother tongue than Czech and the methodology of education of pupils living in a bilingual environment. Furthermore, the cultural differences, the identification of cultural clashes is explained here. The thesis also deals with the issue of national minorities in the Czech Republic, stereotypes and labelling. The practical part is focused on finding out whether the students with different mother tongue and students from bilingual environment perceive cultural differences at a particular primary school. How the school and pedagogical support them to integrate into the mainstream teaching. Keywords different mother tongue, bilingual environment, cultural diversity, stereotypes, prejudices, identity, national minorities, labelling
Klíčová slova:
bilingvní prostředí; identita; kulturní odlišnost; nálepkování; národnostní menšina; odlišný mateřský jazyk; předsudky; stereotypy; bilingual environment; cultural diversity; different mother tongue; identity; labelling; national minorities; prejudices; stereotypes