Název:
Online fundraising a sociální média
Překlad názvu:
Online fundraising and social media
Autoři:
Popova, Anastasiia ; Vaceková, Gabriela (vedoucí práce) ; Plaček, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This bachelor's thesis focuses on the topic of online fundraising and social media in charitable giving. The main goals of the presented bachelor's thesis are to describes the relationship between the NGO and the donor, discuss the resources that NGOs and the donors offer to or demand from each other and analyze how a person's willingness to donate online modifies after applying online fundraising strategies on social media by NGO. This bachelor's thesis investigates the case of the Czech Republic branch office of Amnesty International, specifically its Instagram account @amnesty_cz. The research sample consists of 5 employees of Amnesty International Česká republika. Based on the literature overview, 5 conducted semi-structures interviews, subsequent thematic analysis of collected data and analysis of social media campaign, it is possible to conclude that the relationship between NGO and the donor is poorly balanced, the NGO needs more support from the donor. Also, the research findings state that online fundraising increases donor's activity. The most successful online fundraising strategies that increase the donor's activity are included. The presented thesis also has discussion for future research and recommendations for charity staff and volunteers on how to raise more money on social media....Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma online fundraisingu a sociálních médií v charitativním dárcovství. Hlavním cílem předkládané bakalářské práce je popsat vztah mezi nevládní organizací a dárcem, diskutovat o zdrojích, které si nevládní organizace a dárci navzájem nabízejí nebo požadují a analyzovat, jak se po uplatnění online fundraisingu mění ochota člověka darovat na základě online strategií použitých na sociálních médiích nevládními organizacemi. Tato bakalářská práce se zabývá případem české pobočky Amnesty International, konkrétně jejích Instagram účtem @amnesty_cz. Výzkumný vzorek tvoří 5 zaměstnanců Amnesty International Česká republika. Na základě přehledu literatury, 5 provedených polostrukturovaných rozhovorů a následné tematické analýzy shromážděných dat je možné dojít k závěru, že vztah mezi nevládní organizací a dárcem je špatně vyvážený, nevládní organizace potřebuje větší podporu dárce. Zjištění výzkumu rovněž uvádějí, že online získávání finančních prostředků zvyšuje aktivitu dárců. Představuji také nejlepší online strategie získávání finančních prostředků, které zvyšují aktivitu dárce. Předkládaná práce obsahuje také doporučení pro charitativní pracovníky a dobrovolníky, jak získat více peněz na sociálních médiích. Klíčová slova online fundraising, sociální sítě, nevládní...
Klíčová slova:
darování online; dárci; internet; nevládní organizace; nástroje pro fundraising; online fundraising; sociální sítě; donors; fundraising tools; internet; nongovernmental organization; online donations; online fundraising; social media