Název:
Hodnocení žáků 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji a jejich postoj ke školní tělesné výchově
Překlad názvu:
Assessment of the 2nd Grade Elementary School Pupils in Ústí nad Labem Region and Their Attitude Towards Physical Education
Autoři:
Cihlář, David ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Horkel, Vladimír (oponent) ; Kašpar, Ladislav (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název práce Hodnocení žáků 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji a jejich postoj ke školní tělesné výchově Problém Výzkumy a šetření v posledních letech upozorňují na pokles pohybové aktivity ve volném čase dětí. Tato skutečnost se následně odráží i v tělesné výchově, zejména v úrovni jejich dovedností, jejich zdatnosti a výkonnosti, ale také v jejich celkovém zájmu o tento předmět. Učitelé tělesné výchovy často ve svých hodinách naráží na základní problém týkající se nízké motivace žáků k pohybu. Součástí vyučovacího procesu je i hodnocení, kde učitel přihlíží k celé řadě faktorů. Objektivně zohlednit do celkové známky všechny dílčí faktory, za které lze žáka v tělesné výchově hodnotit, je pro učitele velmi složitý a náročný proces. Práce se zabývá problematikou hodnocení ve školní tělesné výchově, konkrétně snahou identifikovat ty proměnné, které mají významný vliv na celkovou známku z tohoto předmětu. Sledujeme jak genderové a věkové odlišnosti, vztah žáků k tělesné výchově, aktivní vztah ke sportu i mimo školu, vliv rodiny, ale i životní styl žáka a také výkonnost a zdatnost žáků. Žádný z těchto faktorů nemůže vysvětlit hodnocení sám o sobě, ale teprve jejich společným vlivem lze hodnocení známkou uspokojivě popsat. Cíl práce Cílem práce je analýza proměnných a korelátů souvisejících s...Title Assessment of the 2nd Grade Elementary School Pupils in Ústí nad Labem Region and Their Attitude Towards Physical Education Problem Researches and investigations from the recent years have been indicating a decline in a physical activity of children during their free time. This fact is also reflected in physical education lessons, especially at the level of their skills, fitness and performance, but also in their overall interest in this subject. Physical education teachers often solve a fundamental problem in their classes and that is a low motivation of pupils to move. One part of the learning process is also an evaluation where the teacher takes into consideration a number of factors. An objective consideration of all partial factors, for which a student can be evaluated during physical education lessons, into an overall grade is a very complex and difficult process for the teacher. This thesis deals with the assessment in physical education, particularly with an effort to identify those variables that have a significant impact on the overall grade in this school subject. We observe gender and age differences, the relationship of students to physical education, an active attitude to sport outside the school environment, family influence, but also the lifestyle of a student and also the...
Klíčová slova:
BMI; klasifikace; motorický test; postoj k TV