Název:
Srovnání silných a slabých stránek mezi sponzorováním sportu a tradiční reklamy ve sportu
Překlad názvu:
Comparison of benefits and drawbacks of sport sponsorship as opposed to traditional advertising
Autoři:
Belovski, Sašo ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Foret, Miroslav (oponent) ; Ševčík, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2017
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Charles University in Prague Dissertation Work Faculty of Physical Education and Sport Bibliographical Identification: Author`s first name and surname: Sašo Belovski Title of the doctoral thesis: Comparison of Benefits and Drawbacks of Sport Sponsorship as Opposed to Traditional Advertising Department: Department of Sport Management Supervisor: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc. The year of presentation: 2017 Abstract The objective of this work is to answer if marketing decision makers prefer and tend to use advertising or sport sponsorship, and which are the crucial factors that can persuade them to be inclined towards the first or the second promotional tool. The main research relies on qualitative method of 'phenomenological study', with the goal to understand how individuals (managers) perceive certain experience in every day processes that makes logic in real life i.e. which is the meaning and how their experiences are structured in regards to the given phenomenon (the two promotional tools)? This knowledge was captured through personal interviews with relevant decision makers of eight renowned brands. They received a semi structured questionnaire with open questions that motivated them to share their opinion and feelings. The results of the interviews were interpreted in a narrative form. A matrix table...Charles University in Prague Dissertation Work Faculty of Physical Education and Sport Bibliografická identifikace: Autorovo křesní jméno a příjmení: Sašo Belovski Název disertační práce: Srovnání výhod a nevýhod Sportovního sponzorství oproti tradiční reklamě Obor: Sportovní Management Vedoucí disertační práce: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc. Rok prezentace: 2017 Anotace Cílem této dizertační práce je odpovědět zda rozhodující činitelé v oblasti marketingu upřednostňují a z pravidla využívají reklamu nebo sportovní sponzorství a které jsou rozhodujícími faktory, které je mohou přesvědčit, aby byli nakloněny k prvnímu či druhému propagačnímu nástroji. Hlavní výzkum se opírá o kvalitní metodu 'fenomenologického studia' s cílem porozumět tomu jak jednotlivci (manažeři) vnímají určitou zkušenost v každodenních procesech, které činí logiku v reálném životě, t.j. jaký smysl a jaké jsou jejich zkušenosti strukturovány pokud jde o daný jev (dva propagační nástroje)? Tato znalost byla zachycena osobními rozhovory s relevantními osobami s rozhodovací pravomocí z osmi renomovaných značek. Obdrželi částečně strukturovaný dotazník s volnými otázkami, které je motivovaly ke sdílení svých názorů a pocitů. Výsledky těchto rozhovorů byli interpretovány narativní metodou. Byla vytvořena maticová tabulka, která vysvětluje a...
Klíčová slova:
Komunikace; Marketing; Reklama; Sponzorství; Advertising; Communication; Marketing; Sponsorship