Název:
Prostorová analýza pěší dostupnosti zastávek kolejové dopravy v Praze
Překlad názvu:
Spatial analysis of urban rail transit stops' pedestrian accessibility in Prague
Autoři:
Míka, Ondřej ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Tittl, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Prostorová analýza pěší dostupnosti zastávek kolejové dopravy v Praze Abstrakt V této práci jsou diskutovány kvality jednotlivých módů městské kolejové hromadné dopravy jak v obecném měřítku, tak ve specifickém, na území hl. m. Prahy se zaměřením na jejich prostorové rozmístění. Autor se v práci věnuje tématům jako je mezistaniční vzdálenost, docházková vzdálenost, cestní síť pro chodce a vztah hustoty zalidnění k umístění jednotlivých zastávek kolejové VHD. Autor v práci shrnuje záměry výstavby nových zastávek do roku 2030 ze strategických dokumentů. Skrze vlastní výzkum kvantifikuje obslužnost obyvatel jednotlivých záměrů, stejně tak jako kvantifikuje obslužnost pražských zastávek, které jsou k 1. 1. 2020 v provozu. Výzkumnou metodou práce jsou síťové analýzy za několik územních celků. Autor v práci dále kvantifikuje počet obyvatel a identifikuje čtvrti, ze kterých jsou pomocí komfortní pěší docházky zastávky kolejové VHD nedostupné. Klíčová slova: Praha, kolejová doprava, zastávka, pěší dostupnost obyvatel, síťová analýza Spatial analysis of urban rail transit stops' pedestrian accessibility in Prague Abstract In this thesis, the author discusses qualities and characteristics of three modes of urban rail transit in a general manner, as well as in Prague urban area. The author mainly focuses on...Spatial analysis of urban rail transit stops' pedestrian accessibility in Prague Abstract In this thesis, the author discusses qualities and characteristics of three modes of urban rail transit in a general manner, as well as in Prague urban area. The author mainly focuses on geographical aspects of rail transit stations and discusses topics such as ideal distance between individual stops, accessibility by walking, pedestrian path networks and the relationship between planning of urban rail transit stops' locations and population density in a city. The author lists and analyses planned Prague rail transit stops from the perspective of quantitative pedestrian accessibility, as well as all rail transit stops that were in operation in the year 2020. Author produced plentitude of network analyses in ArcMap to quantify accessibility of all Prague rail transit stops and identified which densely populated neighborhoods of Prague can not be accessed by a comfortable walk from a rail transit stop. Key words: Prague, urban rail transit, station, accessibility, network analysis Počet znaků: 88 487 (bez mezer)