Original title:
Návrh strategie společenské odpovědnosti pro ruské lékařské diagnostické centrum
Authors:
Shilkova, Nadezda Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Shilkova, N. Návrh strategie společenské odpovědnosti pro ruské lékařské diagnostické centrum. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zabývá problematickou společenské odpovědnosti firem (CSR), která představuje odpovědnost firem za dopady svých aktivit na společnost, ve které působí. Práce si klade za cíl navržení doporučení pro rozvoj CSR v ruském lékařském diagnostickém centru UGMK-clinic. V rámci této práce se prováděla analýza stávajících společensky odpovědných aktivit kliniky a jejich konkurentů a analýza specifik odvětví zdravotnictví v Rusku. Pomocí analýzy stávajících aktivit firmy bylo prokázáno, že UGMK podporuje jenom dva pilíře společenské zodpovědnosti (sociální a ekonomický), proto je zde prostor pro zlepšení vztahů se zájmovými stranami a zapojení zaměstnanců do komunikace CSR. V souladu s výsledky firma UGMK-clinic byla považována za společensky odpovědnou a čtyři pětiny zaměstnanců se zúčastnilo alespoň jednoho CSR projektu lékařského centra, přičemž povědomí o CSR konceptu je nezávislé na pohlaví. Možnosti rozvoje jsou ve zvýšení povědomí o konceptu, tvorba plánu CSR aktivit a spolupráce s jinými podniky v dané sféře. Vypracované návrhy slouží k prohloubení CSR konceptu a komplexní strategie pro společnost UGMK-clinic.Shilkova, N. recommendations for the development of social responsibility of the medical center in Russia. Brno: Mendel University, 2017. This thesis deals with the issue of corporate social responsibility (CSR), which is the responsibility of enterprises for their impacts on the society in which it operates. The main objective is to develop recommendations for the future development of CSR for the Russian medical diagnostic center UGMK-Clinic. The methods were analysis of the existing socially responsible activities of the clinic and its competitors and analyzes the specifics of health care in Russia. According to the analysis, it was found that UGMK supports only two pillars social responsibility (social and economic), there is scope for improving relations with stakeholders and employee involvement in CSR communication. In accordance with the company UGMK-Clinic was considered socially responsible, and four-fifths of employees attended at least one CSR project, a medical center, where awareness of the concept of CSR is independent of gender. The opportunities are in raising awareness about the concept, development plan for CSR activities and cooperation with other companies in this field. Formulated proposals are designed to improve the concept of CSR and comprehensive strategy for the company UGMK-Clinic.
Keywords:
CSR; doporučení pro rozvoj CSR; společenská odpovědnost firem; strategie; UGMK-clinic; zdravotnictví v Rusku