Název:
Vplyv obalu a etikety na rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe džúsov
Autoři:
Nemergut, Ján Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaobírá vlivem obalu a etikety na rozhodování generace Y při nákupu ovocných džusů. Cílem této práce je identifikovat působení vzhledu obalu džusů a navrhnout doporučení pro producenty těchto nápojů. Pro naplnění tohoto cíle je využit kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření (n = 384), a také kvalitativní výzkum (n = 38) kombinující technologii eye-trackingu s hloubkovým rozhovorem a slepým testem. Význam je kladený především na zjištění hlavních atributů a motivů ovlivňujících spotřebitele při nákupu džusů spolu s odhalením působení barev a grafických prvků na rozhodování spotřebitelů. Zkoumaná je také relevance materiálu a tvaru obalů v souvislosti s nákupním záměrem spotřebiteů generace Y. S ohledem na získané poznatky jsou v závěru práce navrhnuta doporučení pro výrobce ovocných džusů.The present diploma thesis deals with impact of packaging and labelling on purchase decision of juices by generation Y. The aim of the thesis is to identify the influence of juice packaging and propose recommendations for producers of these beverages. Quantitative research in the form of a questionnaire survey (n = 384) is used to achieve this goal, as well as qualitative research (n = 38), combining eye-tracking technology with in-depth interview and blind test. The emphasis is mainly placed on identification of the main attributes and motives, affecting consumer buying behaviour of juices, together with revealing the influence of colours and graphic elements on consumer decision-making. The relevance of the material and shape of the packaging in relation to the consumers' purchase intention of the generation Y is also researched. In the light of the findings, recommendations for producers of fruit juice are suggested at the end of the thesis.
Klíčová slova:
džus; eye-tracking; generace Y; slepý test; vliv obalu a etikety