Název:
Ochrana spotřebitele v oblasti práv z vadného plnění
Autoři:
Kropáčková, Hana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá ochranou spotřebitele v oblasti práv z vadného plnění. Přehled literatury obsahuje práva a povinnosti podnikatelů a spotřebitelů v oblasti práv z vadného plnění při prodeji zboží v obchodě, definici vadného plnění a druhy vad. Jsou zde také uvedeny a vysvětleny pojmy, které se k danému tématu vztahují. Praktická část diplomové práce je tvořena dotazníkovým šetřením mezi obyvateli České republiky a hloubkovými rozhovory, které měly za cíl zjistit spotřebitelské chování a očekávání v této oblasti. Pro obchodní společnosti jsou uvedena doporučení, která vyplývají z dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů.The Diploma thesis deals with consumer protection in the field of rights from defective performance. The literature review contains the rights and obligations of entrepreneurs and consumers in the field of rights from defective performance in the sale of goods in the shop, definition of defective performance and types of defects. The terms that are related to the topic are also listed and explained. The practical part of the Diploma thesis is consisted of survey among the inhabitants of the Czech Republic and in-depth interviews aimed at identifying consumer behaviour and expectations in this field. For business companies there are recommendations that result from the survey and in-depth interviews.
Klíčová slova:
ochrana spotřebitele; práva z vadného plnění; reklamace; spotřebitelské chování; vada; vadné plnění; zranitelný spotřebitel; záruční doba