Název:
Strategický management v dynamickém prostředí české e-komerce
Autoři:
Janiš, Vít Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato disertační práce se zabývá problematikou strategického managementu (SM) v dynamickém prostředí e-komerce. Přináší metodiku SM, jejíž původní principy autor úspěšně implementoval ve třech firmách během své desetileté praxe v SM, a která reflektuje potřeby specifického přístupu k SM v situaci dynamicky se vyvíjejícího prostředí elektronické komerce. Dalším přínosem je identifikace determinantů uplatňovaného přístupu k SM a komplexní metodika vyhodnocení uplatňovaného přístupu k SM. Z provedeného šetření mezi firmami podnikajícími v prostředí e-komerce vyplynulo, že existuje závislost mezi přístupem k SM a počtem zaměstnanců a dále přístupem k SM a dobou profesního působení v oboru.This thesis deals with strategic management (SM) in a dynamic environment of the e-commerce. It brings a methodology which principles were successfully implemented by the author in three companies during ten years of his experience in SM and which reflects the needs of a specific approach to SM in dynamic environment of the e-commerce. Another contribution of the thesis is identification of determinants of the two basic approaches to SM and a complex methodology of evaluation of the approach to SM applied in companies. Based on a survey conducted among companies operating in the field of e-commerce it turned out that there is a correlation between the approach to SM and the number of employees and between the approach to SM and the period of one’s time spent in the field.
Klíčová slova:
e-komerce; perspektivy; prostředí managementu; přístupnost; strategický management