Název:
Vizuální merchandising jako nástroj marketingové komunikace v místě prodeje
Překlad názvu:
Visual merchandising as a tool of in-store marketing communication
Autoři:
Kunc, Martin ; Jesenský, Daniel (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se věnuje vizuálnímu merchandisingu, který je jedním z nástrojů marketingové komunikace v místě prodeje. Teoretická část má v prvé řadě za cíl tento pojem zařadit právě do kontextu marketingové komunikace v místě prodeje a následně ho definovat. Dále popisuje historii vizuálního merchandisingu a jeho cíle, základní principy a aspekty. Práce se zabývá také jednotlivými nástroji, kterými jsou aranžování zboží, figuríny, osvětlení, nápisy a navigace, výlohy, práce s materiály i využití barevnosti, kdy mapuje jejich dělení, užití v praxi a zároveň popisuje mechanismy v rozmístění zboží v prodejně. V praktické části dochází kanalýze vizuálního merchandisingu u dvou vybraných prodejen, kterými jsou Vans a Manufaktura. Autor tyto prodejny analyzuje, popisuje a porovnává s koncepty, které jsou popsány v teoretické kapitole. Součástí praktické části jsou také strukturované rozhovory se zástupci značek vybraných prodejen, které sloužily kzískání doplňujících informací k vizuálnímu merchandisingu analyzovaných maloobchodních jednotek. Hlavním cílem této práce je představit vizuální merchandising jako nástroj marketingové komunikace v místě prodeje, popsat jeho teoretické základy i prozkoumat jeho vliv na nákupní chování. Cílem je také zjistit, do jaké míry jsou teoretické koncepty dodržovány v praxi a...The thesis covers the topic of visual merchandising, which is one of the in-store marketing communication tools. The aim of the theoretical part is to put this concept in the context of this type of marketing communication and to define it. The history of visual merchandising and its objectives, principles and aspects are described as well. The thesis shows the individual tools of visual merchandising, which are goods arranging, mannequins, lighting, signs and navigation, windows, working with materials and the use of colour, where the typology and use in practice are showed. Also, the distribution mechanism of goods in a store are described by the author. In the practical part an analysis of visual merchandising at two selected stores, Vans and Manufaktura, was made. The author describes it and compares with the concepts that are illustrated in the theoretical chapter. The practical part also includes structured interviews with representatives of the brands of both the analysed stores, where additional information on the visual merchandising of the entire stores were obtained. The main goal of this thesis is to introduce visual merchandising as a tool of in-store marketing communication, to describe its theoretical roots and to explore its influence on customers' behaviour. An additional aim is to...
Klíčová slova:
aranžování zboží; marketingová komunikace v místě prodeje; místo prodeje; store design; vizuální merchandising; vystavení zboží; goods arrangement; goods display; in-store marketing communication; point of purchase; store design; visual merchandising