Název:
Simulace pevných těles
Překlad názvu:
Rigid Body Simulation
Autoři:
Leitner, Denis ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Táto práca je zameraná na simuláciu fyziky pevných telies v reálnom čase. Popisuje základné postupy používané pri hernom vývoji zamerané na detekciu kolízie medzi konvexnými mnohostenmi. Ďalej popisuje riešenie zistenej kolízie a spôsob simulácie dynamiky pevných telies. Zaoberá sa takisto aj návrhom a implementáciou simulátoru pevných telies v jazyku C++. Na vykresľovanie scény je použité OpenGL.
This thesis deals with rigid body physics simulation in real time. It describes basic methods for collision detection between convex polyhedra, solving collisions and simulation of rigid body dynamics used in game development. Work also describes design and implementation of rigid body simulator written in C++ using OpenGL for rendering.
Klíčová slova:
3D; C++; detekcia kolízie; fyzika; impulzná reakcia na kolíziu; konvexný mnohosten; OpenGL; pevné teleso; počítačová grafika; SAT; simulácia; 3D; C++; collision detection; computer graphics; convex polyhedron; impulse-based collision response; OpenGL; physics; rigid body; SAT; simulation
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/180211