Original title:
Marketingové aktivity nově vznikající realitní kanceláře
Translated title:
Marketing Activities of a Newly Established Real Estate Agency
Authors:
Polák, Martin ; Veselá,, Jitka (referee) ; Mráček, Pavel (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá marketingovými aktivitami nově vznikající realitní kanceláře. V první kapitole jsou definovány pojmy z marketingového a realitního prostředí. V další části je provedena analýza současného stavu, zkoumaný subjekt a jeho okolí je jsou zde rozebráni pomocí analýz marketingových aktivit. Poté jsou dle vyhodnocení analýz stanoveny problémy a zároveň se určí cíle k řešení těchto problémů, je zde stanovena metodika celé práce a také je zde rozebrán provedený marketingová průzkum, který byl zaměřen na získání podnětů pro návrhovou část a jeho výsledky. Ze všech uskutečněných analýz a marketingového průzkumu jsou postupně vybrány témata pro návrhovou část práce, jsou zpracovány návrhy vedoucí k vytvoření koncepce marketingových aktivit zkoumaného subjektu. Tyto návrhu jsou v další části práce vyhodnoceny a posléze určeny jejich konkrétní přínosy pro subjekt.
Presented master thesis deals with marketing activities of a new real estate office in its initial stages of establishment. First chapter defines terms used in marketing and real estate environment. Following chapter comprises analysis of current state, the subject of research and its surroundings are monitored using analysis of marketing activities. Furthermore, using results of these analysis, problems are determined along with milestones leading to their rectification. Also, an operation procedure of this thesis is described, as well as conducted marketing research which focused on gathering inputs for design part of the thesis. All analysis and marketing research yield topics that are later used in design part of this thesis, suggestions leading toward formation of marketing activity concept are presented. These suggestions are evaluated in a following part of the thesis, merits for the subject are also described.
Keywords:
Marketing; marketing communication; marketing mix; real estate agency; real estate agent; Marketing; marketingová komunikace; marketingový mix; realitní kancelář; realitní makléř
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/179480